Kafamdaki karmaşıklığı haritaladım

Bugün çok sevgili dostum, kardeşim İFÖ ile çay içiyorduk. Ben konuşurken ara ara duraksıyor, dalıp gidiyordum.

Bana sen çok dalgınsın dedi.

“Evet, çok dalgınım. Yapacak o kadar işim varki toparlayamıyorum bir türlü.” diye cevap verdim.

Ev, iş derken günler geçip gidiyor. Yapacaklar listemdeki bir işi tamamlamadan bir iş daha ekleniyor.

Evet çoğu savsakladığım işlerin sonradan gelip paçama yapıştığı doğrudur. Yapmam gereken işleri, eritmeye başlayacağım fakat o kadar çok ki nereden başlamam gerektiğini tam kestiremiyorum.

Yapacaklarımı hep bir yerlere  yazarım. Evernote‘a, wunderlist‘e, slack‘e, ajandama… Ama oradaki işleri bitirmem genelde günü kurtarmaktan ibaret oluyor. Niye diye sormayın. Bende anlamadım. Galiba bu to-do listler beni sınırlıyor. Büyük resmi görmeme engel oluyor diye düşünüyorum.

Bende İFÖ ile konuşurken aklıma zihin haritaları geldi. Yapmam gereken işleri zihin haritaları şeklinde oluşturabilirsem zihnimi meşgul eden o tüm işleri tek seferde görebilirim. Böylelikle zihnimin haritasını, daha doğrusu kafamın karmaşıklığını çıkarmış olurum.

Hemen app store’dan bir zihin haritası uygulaması indirdim. İndirdiğim zihin haritasında to-do listelere çevireceğim özellikte mevcuttu. İşte kafam!

Ekran Resmi 2017-03-11 02.14.10

Bu haritayı çıkarmam hiç vaktimi almadı. Fakat büyük resmi görmem, önceliklerime odaklanmam için bundan sonra referans alacağım inşallah. Artık tüm to-do list uygulamalarını siliyorum ve odaklanıyorum!

Ek dert paylaşayım! Nereden başlayacağımı bilemediğim için başlayamadığım işler vardı! Yani hep böyle işler oluyor zaten… Bunları emperyalist devletlerin yaptığı gibi böl-parçla-yut taktiği ile halletmeye başladım. Çok iyi neticeler aldım. Tavsiye ederim.

Off sende ne dertlesin beee. Nereden başlayacağımı bilemediğim için başlayamadığım işlermişmiş… Pehh. Hadi ordan…

Dİyebilirsiniz! Kendi baktığınız pencereden haklısınız. Fakat ne yapalım. Her insanın içinde kıramadığı parangaları vardır! Ben o içimdeki parangaları tespit edip kırmak için taktik geliştirmeye çalışıyorum.

Ben küçük meselelerin adamıyım. Bende böyleyim…

Bir Cevap Yazın

