Prangalara Karşı Farkındalık Meditasyonu

İşler yetişmiyor, vakitler yetmiyor!

Kafamız karışık ve kendinizi hep yorgun hissediyorsunuz.

Zihnimiz hep meşgul. Hep beraber çok dertliyiz. Ülke derdi, para derdi, iş derdi, çoluk-çocuk derken… Birde şu sosyal medya yok mu? Tüm gün düşünüyoruz ne paylaşsak, ne yorum yapsak , kim beğenmiş ne yorum yapmış,  ne cevap versem.

Zihnimizi meşgul bir diğer şey  telefon bildirimleri, son dakika haberler, whatsapp grubları…

Sabah kalktım, klozette otururken tek gözle gelen bildirimlere bakıyorum. Sonra dişlerimi fırçalarken kafama takılan falanca meseleyi düşünüyorum. Arabaya biniyorum. Araba yalnız kalıp düşünmek için en iyi yerlerden biri.

Arabayı park ettim. İşe doğru yürüyorum. Kendi kendime konuşuyorum o ara. Müdür şunu sorsa şöyle derim. Diyaloglar kuruyorum. Birazda ses veriyorum. Mimiklerle beraber.

İçeriye giderken selam verenlere anca kafamı sallayabiliyorum. Sonra sabah sabah başım ağrıyor. Yorulduğumun farkına varıyorum. Galiba uykumu alamadım diyorum.

Hayat gözümün önünden geçip giderken ben ya geçmişe gidiyorum ya geleceğe dalıyorum. An’ı hep kaçırıyorum.

Tüm bunlar hem an’a  hem de öncelikli işlerimize odaklanamamamıza neden olan prangalar.

Peki nasıl kurtulacağız bu prangalardan.

Hayatınızda sadeliğe giderek. Size faydası olmayan ne varsa çöpe atarak.

Mesela ben facebook, twitter, instagram tüm hesaplarımı kapattım. Bana çok az faydası varken zararı çoktu. Şimdi kafam rahat!

Telefonumdaki tüm gereksiz uygulamaları sildim. Bildirimleri düzenledim. Şimdi sadece en önemli bildirimler geliyor.

Zihnimizin meşguliyetine beynimiz dayanamıyor.

Beynimizi boşaltmak ve anı yaşamak stresimizi azaltabilir ve rahatlamamıza yardımcı olabilir.

Anı yaşamaya odaklanarak farkındalığımızı arttırmalıyız.

Farkındalık için bir an durun ve bir kaç derin nefes alın. Nefesinizi hissedin. Ayak parmaklarınızı oynatın ve hissetmeye çalışın.

Farkındalık meditasyonu gün içindeki kargaşadan kurtulmak için zaman zaman basit tekniklerle an’a odaklanmaktır. Mesela sabah işe başlamadan önce an’a odaklanın. Nereden başlamam gerekiyor diye düşünün.

Fakat ben bu tekniği sadece gün içinde bir kaç defa değil günün bütününde uygulamaya çalışıyorum. Çünkü kişi gelişi güzel refleksleriyle haraket ederse stresi artıyor ve bir hengamenin içine kapılıp gidiyor. Rüzgar nerden eserse oraya haraket ediyor.

Size tavsiyem ve benim yapmaya çalıştığım şey; hayatımda beni asıl hedeflerime ulaşmayı engelleyen tüm prangalardan kurtulmak için hayatımda bana faydası olmaya fazlalıklardan ve gereksiz işlerden (sosyal medya, sürekli bildirim yollayan uygulamalar, insanlar, hobiler vs.) kurtulmak ve mümkün olduğunca ana odaklamak.

İşte Apple’ın farkındalıkla alakalı kısa bir videosu:

Prangalara Karşı Farkındalık Meditasyonu” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

