T İnsanı ve Öğrenmeyi Öğrenmek

Maalesef bazıları kolay öğrenemiyor. Siz buna ister kapasite deyin, ister zeka-akıl geriliği deyin isterse detaycılık deyin.

Bende bu gruba dahilim. Bir de bende olduğu gibi, odaklanmayı engelleyen çevresel etkiler ve içsel güdüler işin içine girdi mi öğrenmek dünyanın en zor işi olabilir. Ben bu duruma öğrenmede loop (döngü) diyorum. Öğrenmede loop’u örneklendirecek olursak; bir konuya çalışmaya başlarsınız ve  biraz ilerlersiniz, bakarsınızki başka şeyler düşünmeye başlamış, alakasız şeyleri google’de search ediyorsunudur ve bir bakarsınız konudan uzaklaşmışsınızdır. Bu listeyi uzatabiliriz ama gerek yok. Anladığınızı umuyorum. Muhtemelen zaman zaman da siz de bu durumu yaşıyorsunuzdur.

Bloğumu evveliyatından takip edenler bilir:

Odaklanamayan, dikkatsiz, dağınık bir mühendisin hayatından notlar…

…mottosuyla yazmaya bağladığım bu blog’da karar almayı, odaklanmayı ve öğrenmeyi hızlandırmayı amaçladım ve içinde bulunduğum hissiyatı ve psikolojiyi anlattım.

Aslında bu bloğun özüne bakarsanız öğrendiklerimi paylaşmaktan çok öğrenme psikolojisi ve felsefesi üzerine düşüncelerimi paylaştığımı anlayabilirsiniz.

Başlangıçtan bu zamana epey yol katettiğime inanıyorum. İlk başladığıma göre daha iyi konumdayım. Network gurusu olma yönünde ilerliyorum. Öğrenmek için kendime algoritmalar geliştiyorum. Öğrendikçe  özgüvenim artıyor.

Yukarıda kalın yazılı kelimelere dikkatinizi çekmek istiyorum. İlk kalın kelime çifti network gurusu. Aslında bu tam olarak fütüristlerin ortaya koyduğu -T insanı- teorosiyle uyuşan bir deyim. Network gurusu, ağ ustası olmak..

T insanı, bir konunun derinlemesine uzmanı olur. T’nin bacağı bunu temsil eder. T’nin kanatları ise uzmanlık konusu dışındaki konulardaki bilgi ve becerileri temsil eder. Aslında T’nin kolları uzmanlık konusunda tamamen alakasız değil ilintili konulardır.

Diğer taraftan T insanı olmak özgüveni arttırır. Şu geçtiğim süreçte bunu yakinen tectübe ettim. Network konusunda ilerledikçe iş, aile ve arkadaş ortamındaki davranışlarım normalleşti ve daha özgüvenim arttı. “Bilgi özgüveni, özgüven ise gücü yaratır.” (Konfüçyus)

Günümüzde T insanı sayısı oldukça düşük. Fakat gelişen endüstri 4.0 ile T insanına olan ihtiyaç da giderek artmakta.

T’insanını daha fazla araştırabilirsiniz. Ben konuyu anlayabilmeniz için değindim. Benim asıl anlatmak istemem T insanı olabilmek için odaklanmak ve kendi kendine öğrenme faaliyetlerinde başarılı olmak gerektiğini vurgulamak. Yani tam da benim şuan yapmaya çalıştığım şey: T insanı olmak.

Burada ikinci konuya gireyim. Öğrenmeyi öğrenmek. Bir önceki yazımda öğrenme faaliyetini nasıl gerçekleştireceğimle ilgili bir algoritma görseli yayınlamıştım. Geçenlerde İnternet Ekipler Amiri Serdar Kuzuloğlu Dünya Halleri adlı bloğunda bu konuyla ilgili bir yazı yayınladı.

O yazdıda Nobel Ödüllü Fizikçi Richard Feynman, öğrenmeyi kolaylaştırmak adına bir teknik geliştirmiş: Öğrenmenin algoritması.

Bu algoritmayı bu yazımda anlatmayacağım. Fakat kendi algoritmamı  bu yazıya göre tekrar inceledim ve düzenledim.

untitled-diagram

T insanı ve öğrenmeyi öğrenme olgoritasını düşündüğümde kendimin doğru yolda olduğunu anladım.

Şimdi benim ihtiyacım olan daha fazla odaklanmak ve odaklanmamı engelleyen prangalardan kurtulmak.

Network Tutkunu

T İnsanı ve Öğrenmeyi Öğrenmek” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

