CCNA ACİL EYLEM PLANI FAZ I

Merhaba,

Bir önceki yazımı okumadıysanız önce sizi şuraya alayım. Önceki yazımdaki çağrıma uydum kendimi dinledim ve şimdi size döndüm.

Bu işlerin bu kadar zor olmaması gerekiyor. Şimdiye kadar bitmiş olması gerekiyordu. Bitmedi. Bitmemesinin tek nedeni benim. Benim kararsızlığım.

Neyse yeter bu kadar öz eleştiri. Şimdi sadete geleyim.

Öncelikle yaptığım hatalar var onlardan bahsedeyim.

Birinci olarak kendime çizdiğim yol haritası cisco’nun kendi sayfasındaki CCNA Exam Topics’di. Fakat biraz önce şunu farkettim. Buradaki başlıklar CCNA kitaplarındaki konu başlıklarıyla biraz daha farklı. Cisco konuları daha yoruma dayalı yazmış. Mesela “şu protokoller arasındaki şu farklılıkları anlamak” gibi. Oysa kitaplar konuları direk protokol ve teknolojilerle bağdaşlaştırarak sıralamış. Hal böyle olunca benim yol haritam çıkmaza girmiş tabi… Bende birkaç kitaba bakarak çalışmam gereken ana konuları çıkarım:

1. Basics of networking
2. The OSI-Model
3. The network layer: IP Protocol
4. The Transport Layer: TCP and UDP
5. Ethernet: Dominating your LAN for over 30 years
6. Hubs, Bridges and Switches
7. Virtual LANs (VLANS), Trunks and VTP
8. Spanning-Tree (STP)
9. Binary, Subnetting and Summarization.
10. IP Routing
11. RIP–Distance Vector Routing Protocol
12. OSPF–Link-state routing protocol
13. EIGRP– Cisco‟s Hybrid Routing Protocol
14. Security: Keeping the bad guys ou
15. Network address Translation (NAT & PAT)
16. Wireless Networks
17. IPv6: welcome to the future
18. Wide area networks

İkincisi kafamda CCNA ve CCNP karışıklığı vardı. Ben CCNA konularını tamamlamadım ve CCNP sınavına gireceğim. Nasıl çalışacağım, hangisi önce olacak vs gibi. Bunu şöyle çözdüm. Önemli olan öğrenmekse ve CCNA CCNP’nin temeliyse önce CCNA konularını tamamlayayım. Üstüne CCNP’den eksik kalan tarafları eklerim.

Şİmdi yapacaklarım şu şekilde olacak.

Elimde sağlam iki tane sağlam Türkçe kaynak var. Biri Cisco’nun diğeri Bilge Adam’ın. İki kitabı da konu konu karşılaştırdım. Başarı buldum. Cisco’nunki biraz daha detaya girmiş.

Konulara çalışırken bu iki kitaba da başvuracağım. Cisco’nun birincil kitabım olacak fakat taşıması biraz ağır olduğu için ve işte bakamayacağım için evde çalışacağım. Eğer işte fırsatım olursa Bilge Adamın ebook’tan çalışacağım. Bilge Adamda bir konu eksik kalmışsa evde önce onu bitireceğim.

Diğer taraftan çalışacağım konuların sırası da şu şekilde olacak. Önce IP routing (başadım devam edeceğim) sonra switching:

  1. IP Routing – tamamlandım
  2. RIP–Distance Vector Routing Protocol
  3. OSPF–Link-state routing protocol
  4. EIGRP– Cisco’s Hybrid Routing Protocol
  5. Security (Acceslist vs.)
  6. Network address Translation (NAT & PAT)
  7. Wireless Networks
  8. IPv6: welcome to the future
  9. Wide area networks

Kitaptan konuları okurken konuyu özetleyen cümleleri çiziyorum. Bunları evernote yazarak öğrenmeyi ve hafızada tutmayı kuvvetlendireceğim. Her konu bittikten sonra konuların özetlerini yapmadan diğer konuya geçmeyeceğim.

İş için önemli konular olursa evde de öncelikle onları yapacağım. Mesela şuanda 3 konu var bu şekilde.

Daha sonra bu kaynaklar bittikten sonra CCNP ek konuları ve CCNA Exam Topic karşılaştırması yapacağım.

İşte CCNA ACİL EYLEM PLANI

ekran-resmi-2016-10-24-04-06-11

 

CCNA ACİL EYLEM PLANI FAZ I” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

