Rota Değişikliği

Herkese Merhaba,

“Hey! Noldu sana!” diyor gibisiniz. Siz demeseniz bile ben kendi kendime bunu soruyorum.

Cevabını kendimce vermeye çalışıyorum fakat hep yarım kalıyor.

Düşünürken düşüncelerimin aradına başka düşünceler karışıyor. Sonra bir bakmışım sorunun cevabımı aramaktan çıkmış başka hayallar, endişeler, düşünceler içindeyim.

En iyisi yazmak! Çünkü yazarken başka konuya sapmıyorsun. Arada ne yazıyordum ben ya diye kendi kendini kontrol ediyorsun.

Öncelikle buraya nerden geldik!

Ben bir mühendisim. Fakat kararsızlık ve hedefsizlik yüzünden bir alana yoğunlaşamamış idim. Sonra bu okuğunuz bloğu kurdum ve derdimi size açıp bir yandan içimi döktüm diğer yandan da aklımdaki soruların cevabını yazarak kendi kendime buldum.

Bu blog’a başlarken özetle içinde bulunduğum mesleki tatminsizliğimi gidermek için şimdiye kadar yaptığım hataları tesbit ederek kurtulmak maksadımı gütmüştüm. Tesbitlerimin içinde en büyüğü kararsızlık ve aldığım kararın arkasında duramamam ve maymun iştahım vardı.

İlk işim bir karar vermek oldu. Ve çok sevdiğim gömülü sistemlerde uzamanlaşamaya karar verdim. O zaman şöyle demiştim:

Şöyleki artık tek ilgi alanım var! Tek hobim. Üstünde çalışacağım ve kendimi geliştireceğim tek uğraşım! Raspberry Pi.

Tek işim raspberry pi idi ve sadece onunla ilgilenecektim. Kendime kısa vadeli ve uzun vadeli hedefler koyuyor ve bu blogtan onları duyuruyor ve bittiğinde nasıl gittiğini neler yaşadığımı anlatıyordum.

Bu süreci uzun süre muhafaza ettim. İlerledim. Karar vererek birşeyleri bitirmenin keyfine vardım. Bir alana yönelmenin zevkini yaşadım.

Bir ramazan gecesi sahurdan sonra yine size duyurduğum bir yazımda raspberryden tweet atıyordum. Pyhton dili kullanarak yazdığım bu küçük scripti otomize hale getirerek her sabah tweet atmadı için uğraşıyordum ki bizim küçüklük anne karnından sinyal verdi ben geliyorum diye.

İşte o geldikten sonra herşey değişti. Onun sevgisi ayrı. Fakat sorumluluk olarak omuzlarımda oluşturduğu yük ağırdı. Hobilerimin önüne ailem ve ekmek parası kazandığım işim geldi. Raspberry pi ile bir daha hiç ilgilenemedim.

Bu arada rapberrypi de kendimi ne kadar çok geliştirirsem geliştireyim işime doğrudan bir katkısı olmayacağının farkındaydım başımdan beri. Aklımda hep bu soru işareti vardı.

Bebeğin doğmasıyla artık tek amacım olan rapberrypi yi bir köşeye bırakıyorum. Yerine network geliyor. Aynı yöntemleri kullanarak, karar alıp bunları uygulayarak adım adım ilerleyerek aynı şekilde bu blog’ta paylaşarak devam edecek.

Çünkü mesleğim işim network. Ondan para kazanıyorum. Üstelik gömülü sitem kadar zevk aldığım bir alan. Özellikle cisco’nun uzmanlık setifikaları olan CCNA ve CCNP eğitimleri ve bunların laboratuvar simülasyon çalışmaları oldukca eğlenceli.

Yarın yeni alanımla ilgili detaylı hedeflerimi, kararlarımı ve yöntemlerimi paylaşacağım.!

Şimdi uykuya odaklanalım.

Rota Değişikliği” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

