Bilmek ya da Öğrenmek

Bilmek ile öğrenmek arasındaki fark nedir? Bilmek öğrenmek midir? İnsanın her bildiği öğrenilmiş bir bilgi midir?

Bu sorular kafam da uzayıp giderken ben devam edeyim. Yukarıdaki soruları sormaktan maksadımı da yavaştan anlatayım…

Pi’yi öğrenmeye başlayalı iki hafta oldu. Şimdiye kadarki yazılarımı okuduysanız temelde yaşadığım bazı problemler var. Özetle: Çok şey öğrenmek istemek, öğrenmek istediklerimim arasında karar verememek, başladığım işi sonuna kadar bitirememek vs. ve netice de şimdiye kadar (ki bu süre üniversiteye başladığım 2007 yılından itibaren) bir şeye yönelmemiş olmam canımı sıkarak bulanıma girdim ve bu bloğu yazmaya başaladım.

Aldığım bazı kararlar oldu: Sevdiğim ve uğraşmak istediğim şeye yöneldim ve raspberry pi öğrenmeye başladım. Bir işi sonuna kadar bitirmeden diğerine geçmedim. Not tuttum. Uygulamaların hepsini yaptım vs…

Şimdiye kadar iyi gitti. Lakin! Şu son dönemde raspberry’nin dökümanlarına çalışırken biraz kasıldım ve sıkıldım. Konular uzayıp giderken zorlaşmaya başladı. İlk başta hepsini öğrenip denemem gerekli, dökümanı bitirmem gerekli diye düşünüp devam ettim.

Ama yine takılıp kaldığım bir konunun hızlıca geçtiğim başlık kısmında “ileri derece kullanıcılar içindir” ibaresini görünce gözlerimde şimşekler çaktı! Hayatım değişti. 🙂

Ve kalan dokümanlara çalışırken bakış açımı değiştirdim. Konuları ikiye ayırdım. Öğrenmiş olmam gerekenler ve bilmem gerekenler.

Bu nasıl oluyor. Anlatayım. Mesela pi’nin temel konfiglerine erişim için “sudo raspi-config” komutu var. Bunu öğrenmiş ve bir yere bakmadan kendim yazabiliyor olmalıyım. Veya yine pi’nin konfiglerinin tutulduğu “/boot/config.txt” dosyası var. Bu dosyanın ne işe yaradığı, içinde nelerin tutuldıuğu veya nerede olduğunu bilmem yeterliyken İçinde sayfalarca uzayıp giden konfigleri tek tek deneyerek öğrenmem gereksiz. Bunun buradan yapıldığını bilmem yeterli.

Netice olarak zaman kıymetli ve temel ihtiyacım olan konuları öğrenerek hızla projelere başlamalıyım ki geç bile kaldığımı düşünüyorum. Çünkü temelde benim öğrenmeyle alakalı problemimin olduğunu söyleye bilirim. Öğrenmeyi öğrenmiş biri değilim.

Aslında bir şey öğrenmeye başladığınız zaman bunların seviyeleri olur. Beginner, intermediate, expert vs. İşte ben maymun iştahımla doğrudan uzman olmayı hedefleyince işler o noktada karışıyor.

Neyse bunuda aştım sayılır.

Biraz önce nette gezinirken ünlü futürist (merak etmeyin ünlü biri olduğunu bende biraz önce öğrendim) Alvin Toffler’ın bir lafı çok hoşuma gitti:

Geleceğin cahili okuma yazma bilmeyen değil, nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır.”

Yani öğrenmeyi öğrenemesem de doğru yolda olduğumdan eminim!

 

Bir Cevap Yazın

