Planlarım Neden Tutmadı

Çıkmaza girdiğim bir çok zamanlarda, yeni bir işe başladığım zamanlarda, boşvermişlik halinden kurtulmak istediğim zamanlarda çalışma planları, yol haritaları ve acil eylem planları çıkarmışımdır.

Geriye doğru düşünüyorum bunlardan kaç tanesine uyabildim!

Mesela brodcast sektöründen bilişim sektörüne yeni başladığım zamanlarda kendime yukarıdaki yol haritasını çıkarmıştım. Yine bir önceki yazımda anlattığım gibi herşeyi hemen öğrenme isteğim vardı.

Mesela bir süre python çalışmış, bin sayfalık python kitabından 100 sayfa çalıştıktan sonra panik yapıp network çalışmam gerektiğine de karar vermiştim. Bunun üzerine haftayı ikiye bölüp yarısını network diğer yarısında pyhton çalışmaya ayırmıştım. Netice itibariyle sadece yukarıdaki kağıta yazdım ve o kağıt üstünde kaldı.

Bunlar sadece bir kaçı. Hangi ajandama el atsam arasından yol haritaları çıkıyor.

Şimdi aklıma yeni yeni geliyor. Niye bunların hiç birine uyamadım. Eksik olan neydi. Hiç düşündüm mü niye uygulayamıyorum diye.

Önce şöyle başlayalım. Bu yaptığım planların temelinde bir iki mesele var! Kararsızlıktan kurtulmak için ortadan kaldırmak için ortaya koyduğum planlar. Birden fazla konuda kendimi geliştirmek istemem. (Aşağıdaki Kişisel Eylem Planımda bu karar meselesine ne kadar takıldığım da ortada.)

Evet şimdi yazdıkça hatırlıyorum. Bu planları yaptıktan sonra neyi ne kadar öğreneceğim. Nerden nasıl öğreneceğim diye internette aramalara başlıyordum. Kararsızlıktan yeni çıkmışken tekrar kararsızlığa dönüyordum.

Genel olarak planlarımda kitaplar belirlemiş ve kitapları bitirmeyi amaçlamıştım. Oysa kitaplar işin teorisini daha çok anlattığı için gayeye ulaşmayı zorluyor ve ana mesleyi anlamaktan daha çok detaylarda boğuluyorsun. (Tabi son zamanlarda bu durumu aşan bir çok güzel kitap var onlar istisna)

Mesela Microsoftun networkle alakalı bir kitabını ilk paylaştığım “road map” i uygulamak için çıktı almıştım. Network terminolojisini kitapta uzun uzun anltıyordu. Fakat anlattığı ifadeler uygulama olmayınca hep havada kaldı. Onları anlamak için çok çaba sarfettim. Saatlerce googling yaptım. Neticede sıkıldım ve bıraktım.

Planlarımda meselenin özüne inerek odaklanamamın önündeki sebebleri değil kendimi motive edecek geçici planlar yapmışım.
Meselenin temeli odaklanma ile motivasyon arasındaki farkın kavranamamasından kaynaklanıyor.
Odaklanamamın arkadındaki sebeler; ilgilenmek istemediğim konularda çalışmak, aynı anda birden fazla alanda çalışmak, detaylara takılmak vs.

Netice itibariyle bir plan dahilinde kendimi motive etmeye çalışarak kök sebebler üzerinde durmadığım için bütün bu planlarımın devamını getiremedim.

Bundan sonraki tüm planlarım motivasyon temelli değil odaklanma temelli olacaktır. Odaklandığımda motivasyonda beraberinde gelecektir.

Bir Cevap Yazın

