Herşeyi Öğrenmek İstemem Hakkında

Bugün network sektör lideri bir şirketin çözüm mimarilerini anlattıkları bir konferansa katıldım. Konferans high level bir düzeydeydi. Kendi kendime ben mühendislik yapıyor muyum diye sordum!

Orada anlatılan teknolojileri gördükçe panikledim. Ne kadar çok öğreneceğim şey var dedim. Panikledim, heyecanlandım.

Bunlara hemen çalışmaya başlamalıyım diye düşündüm. Slaylar geçtikçe şurdan başlayayım, yok şunu araştırayım diye devam ettim. O arada kendimden geçtim.

Sonra aklıma raspberry pi yi kullanamaya başladığımda şunları da bilmem gerekli diye takıldı. Hemen elim google a gitti ve “database 101”, “SQL tutorial”, “python scripting” aramaları yaptığımı farkettim.

Python için yaptığım aramalarda baktımki dünya kadar konu var. Benim çalıştığım bunun çok küçük bir parçası. En iyisi ben önce şu geçen istihza.com’dan çıktı aldığım kitaplara geri döneyim. Kitabı bitireyim diye düşündüm. Sonra dedim o iş uzar gider.

Kadam yine karıştı. Neyse…

Dedim ben ne yapıyorum. Kendime gelmek için çok gayret ettim. 

Kendime şunları tembihledim: 

  • Herşeyi hemen ve  aynı zamanda öğrenmeye kalkarsan, hiçbirşey öğrenemezsin!
  • Deyalara takılıp boğulursan zirveyi göremezsin. 

Benlar ifadelerdi içindeki durumu anlatmak için. Ben kendime bir yol çizdim gidiyorum. Şuanda raspberry’nin python için hazırladığı guide bitirmek üzereyim. Onu Bitireceğim ve sonraki adıma devam edeceğim. Eğer sonraki adımda bana Python bilgim yeterli gelmezse tekrar pyhtona geri dönüp eksiklerimi tamamlayacağım. Pythonu tüm detaylarıyla bilmenin mümkün olmadığını biliyorum zaten! 

Belki de sadece geri dönüşlerde pythonun bilmediğim tarafını öğrenip geçeceğim. Ve böyle böyle halka büyüyerek genişleyecek!

Bunları yazmayı düşünürken Karizma Miti adlı kitapta okuduğum bir konu aklıma geldi. Parkinson yasası. Bir işe zine kadar zaman ayırırsan o iş tüm zamanı kapsayacak şekilde uzar. Hatta o zaman bununla ilgili çizimler yapıp uygulamaya çalışmışım veya yeltenmişim. O zaman Twitter da paylaştığım bir foto var. Üstünde çalıştığımın kanıtı.

Bir Cevap Yazın

